Veckobrev spår 1

Här i spår 1 hittar du förskoleklassen och årskurs ett.
Lärare Nina Jonsson och Lisa Andersson

Veckobrev v 38

Hej!

Denna vecka blev det mycket teknik. Tillsammans har vi läst och pratat om hur människan har härmat naturen när hon skapat teknik. Sen fick alla utifrån en bild på en murarslev komma på så många kreativa sätt att använda den de bara kunde. Det blev allt möjligt som värma och smälta choklad med, använda som tårtspade, göra mönster med, platta deg med eller använda som vapen…

Vi har också lärt oss om teknik och konsten att göra bilder. Det handlade om hur människan skapade sina första bilder på grottväggar fram till dagens 3-D-bilder. Vi provade på att trycka med våra händer. Det blev till vackra konstverk i olika färger och skikt.  Igår var vi i Åbyparken och studerade tekniken på lekplatsen. Det gick att hitta både hjul, lutande plan och skruvar.  Fast mest blev det lek förstås! Barnen sköter sig toppenbra på våra utflykter. Hurra för dem!

Ettorna fick utifrån inspiration av Astrid Lindgrens bok Mirabell rita vad de skulle vilja ha för ett magiskt frö. Sedan fick de också skriva en kort text till.  Idag har vi gjort ännu en skrivuppgift. Barnen fick i par skriva meningar som började med ”Vi kan…” och ”Vi kan inte…”. Här gällde det att kunna diskutera komma fram till ett gemensamt innehåll. På matten har vi bland annat jobbat med att dela upp talet 10. På engelskan fortsatte vi jobba med ice cream-ramsan och vi började öva på de smaker barnen ville ha på sina glassar, bland annat lemon, vanilla och banana.

Nya ord till ettornas ordförråd: klyftigaste, portklapp, ta dig i kragen.

Nya ord till förstisarnas ordförråd: rodnar, motsats.

Förstisarnas veckans bokstav var O som blev fina ormar på hemligt uppdrag. Vi jobbar vidare i både svenska och matte. Vi pratar varje dag om hur man är en bra kompis och hur vi är mot varandra. Nu läser vi en bok som handlar om Tilda, som fått låna ett halsband av din mormor, med en magisk känslosten på. Den ändrar färg beroende på vad/ hur man mår och har för känslor . Vad är känslor, och hur känns det? Barnen är superbra på att förklara på olika vis.

Veckans ”grej” handlade om goliatgrodan. Ny ledtråd: Sova i minus 5.

Vecka 39

Mån              Fritids stänger kl 16, all personal på möte

Tis                 Skolfotografering

Tors               Vi åker till biblioteket i Västerhaninge, buss avgår 8.48. Vi är tillbaka på skolan före lunch.

Idrott ute

Läsläxa ettor

Trevlig helg!

Lisa, Linda, Nina
39s39hund38mattebok2

39händer339 vikan5

Veckobrev v 37

Hej!

Igår hade vi en härlig dag hos Linda med brasa i kaminen, lekar och hopp på studsmattan, hamburgergrillning och utematte med begreppen fler och färre. Ettorna fick sin första läsläxa och vi fick slåss lite med några envisa getingar. Vi trivdes med andra ord förträffligt. Tack Linda!

Vi tittade på Livet i Bokstavslandet som denna gång tog upp Bb och Oo. Showen handlade om BLOD. Veckans bokstav för förstisarna var Bb och det hemliga uppdraget på denna bokstav var att tillverka tjusiga handblommor. Vi jobbade på i Bokstavslandetboken. I matten har vi pratat om ” framför, bakom, ovanför, under och bredvid , vi gjorde en övning tillsammans där utgångspunkten var en pall mitt på golvet. Vi gjorde en hörövning som beskrev en nalle. Sen fick man rita nallen. De blev fantastiska!

Ettorna har haft två skrivuppgifter på datorn, att skriva b-ord och att skriva ”Jag ser”-meningar utifrån en bild. Vi introducerade ordbilden och. Vi har också lekt en hel del med våra namn, vad händer om man tar bort första bokstaven? Sista? Vad händer om man sätter ett B först i namnet? Och så vidare, och så vidare. Detta övar fonologisk medvetenhet som är en grund för att kunna läsa och skriva. Alla har också fått prova Sebran som är ett gratisspel på nätet och där gjorde vi Bokstavsregn där man får öva sig i att hitta snabbt på tangentbordet. Barnen blev taggade av att försöka slå frökens rekord. Några lyckades nästan…

Nya ord till Ordförrådet, ettorna: herbarie, pastill, galax, åratal, färre, färst.

Nya ord till Ordförrådet, förstisar: flintskallig, häftstift, sablar, taktik, snorkel, vrak, åskådare.

Ettorna har funderat över livsviktig teknik, det vill säga teknik som ger oss mat, vatten, kläder och tak överhuvudet.

På matten har ettorna jobbat vidare med begreppen färre och färst. Vi har lärt oss om likhetstecknets betydelse – det måste alltid vara lika mycket på båda sidor om likhetstecknet (det betyder inte ”blir”). Tecknet ”skilt från” lärde vi oss också. Det är ett likhetstecken som är överstruket. Vi gjorde ännu en minikoll som handlade om att jämföra antal.

På engelskan började vi med en ice cream-ramsa.

Fredagens ”grej” handlade om Eiffeltornet. Ny ledtråd: Ej öron, ej öron, ej svansar hava de… – men de är allra störst.

Tack för ett trevligt föräldramöte. Klasslista och schema är på gång.
Vecka 38

Mån              Aktivitetskväll kl 16.30

Tors               Utedag – vi åker till Åbyparken och kollar in teknik på lekplatsen.

Idrott utomhus

Läsläxa ettor!

Fre                 Skolfotografering Obs flyttad till 25/9!

Trevlig helg!

Lisa, Linda, Nina
38Så här fina blev de
381Veckans bokstav Bb
382Full fart
383384Hos Linda
385386
387388

 

Veckobrev v 36

Hej!

Vi har fortsatt med teknik och bland annat funderat över hur tekniska prylar har förändrats över tid. Förstisarna byggde vidare på tankarna och ritade bilder på både framtidens båtar och bilar. I torsdags byggde vi fantastiska konstruktioner med kikärter och tandpetare. Dagen innan hade ettorna gjort en ritning och denna var utgångspunkt för byggandet ihop med sitt/sina fadderbarn. Sedan blev det också tid över för att bygga lite mer fritt.

Ettorna har haft två skrivuppgifter. Denna vecka har vi satsat på att skriva ordlistor utifrån  stavelserna mo och sa. Man fick klura ut vilka ord som kan börja så och sedan skriva en ordlista ihop med skrivarkompisen. Vi försöker lära oss hur man startar programmen på datorn, hur man ändrar storlek på bokstäverna och hur man sparar. Idag övade vi ordbilderna en och ett genom att eleverna fick lappar med orden och sedan hålla lappen mot något i klassrummet som var en- eller ett-ord.

Förstisarna har också skaffat sig ett ordförrådsskåp där det samlas ord och fraser som vi samtalar kring. Denna vecka blev det: offra, sno sig på och dyrk.

Nya ord till Ordförrådet för ettorna: talbild, illustrera och eldsvåda.

Förstisarna har nu kommit igång med både svenska- och matteböcker, kul! Veckans bokstav E blev fina eldar på veckans hemliga uppdrag , där vi använde rivteknik. Barnen fick inte använda sax, utan bara riva i papper. Kom gärna in i klassrummet och titta.

Ettornas matte har fortsatt handlat om antal och talbilder. Vi gjorde en ”minikoll” just om antal och talbilder som eleverna klarade galant. Eleverna hade också en stunds utelektion där de i par fick skapa egna talbilder. Vi har infört ”veckans gissning”! Det finns ett antal  föremål i en burk och alla får gissa hur många det kan vara. Det är ett bra och roligt sätt att öva rimlighet och taluppfattning. Vi gissade i tisdags och avslöjade svaret idag. Idag introducerade vi också  begreppen fler, flest, färre och färst.

Fredagens Grej of the Day handlade om majs. Ny ledtråd är: 324 meter högt franskt torn.

Grej of the Day-boken som eleverna skriver i kommer att bli en fin faktabok när den är full av intressanta saker. Kom ihåg att en stående läxa är att berätta hemma vad ”grejen” har handlat om.  Hoppas att ni också pratar hemma om ledtråden, för era barn är fulla av kluriga spekulationer om vad det kan vara.

På utedagen nästa vecka har vi blivit inbjudna till Linda som bor en liten bit ifrån skolan. I Lindas trädgård ska vi  bland annat ha utematte och grilla hamburgare.

Idrotten ligger sist på torsdagar. Vi är utomhus. Ombyte krävs inte men skor som passar att gympa i behövs.

Vecka 37

Mån               Föräldramöte kl 18.00 – 19.30 ca

Tors               Utedag – vi åker till Linda

Idrott utomhus

Påminner om aktivitetskväll 17/9 kl 16.30.

Trevlig helg!

Lisa, Linda, Nina

åpplen

Hur många skolgårdar finns det med såna här läckerheter?

2

En konstruktion gjord efter egen ritning!

talbild löv

En tydlig talbild av talet 6.

bygga efter ritning kikärter

Bygga efter ritning. Det var kul!

teknik teckningar

Teknik teckningar Bilen i dåtid, nutid och framtid

e som i eld

E som i eld.

övar e

Öva E e

en till teknisk konstruktion

Ännu en teknisk konstruktion.

hur många kuber

 

Veckans gissning! Hur många kuber är det i burken?

Veckobrev v 35

Hej!

Vi började veckan med att titta på ”Livet i Bokstavslandet” med bokstäverna E och L. Inspirerade av detta fick ettorna i smågrupper försöka komma på ord som började på LE eller EL. Förstisarna fick sitt första hemliga uppdrag som gällde bokstaven L. Det handlar om att göra någonting som börjar på L för att lättare kunna associera till bokstaven. Denna vecka gjordes det supersöta Larver.

Annat gemensamt var vårt biblioteksbesök. Då fick vi åka buss till Västerhaninge och besöka biblioteket där. Det funkade fint. Alla elever lånade böcker. Vi har satt en gräns för två per elev. De barn som inte har lånekort fick med sig ett papper hem att fylla i. Papperet ska tillbaka till skolan ifyllt så vi kan ta med dessa till bibblan nästa gång. Det lånekort som barnen får kommer att finnas på skolan så att vi kan ta med dem när vi åker dit.

Innan vi åkte tillbaka till skolan hanns det med en fruktstund och en stunds lek på gräsmattan utanför biblioteket.

Teknik har det också handlat om. I grupper fick eleverna komma överens om vilka de fem viktigaste teknikprylarna i köket är. Många grupper kom fram till att kylskåpet var viktigt (”annars ruttnar maten”), men det fanns också andra viktiga saker, som tallrikar och mikrovågsugnar.

På fredagen gjorde vi också vår första ”Grej of the Day”. Den handlade om orangutanger (ledtråden var ju ”cool orange släkting”). Eleverna var väldigt intresserade. Ny ledtråd till nästa fredag är: Kan poppa.

Ettorna har i par fått skriva sin första text på datorn! Det blev meningar som började: Jag ser… , något som vi övat muntligt flera gånger utifrån bilder i ”Hermans sommar”. Nu fick de titta sig runt i klassrummet och utgå från det. Texterna skrevs ut och illustrerades, lästes upp och klistrades in i boken med färgade tomma sidor som alla fått. Det gick strålande fint och fick alla tummar upp från eleverna.

Tillägg till Ordförrådet denna vecka: dova, vimsar, turné och tankfull.

Att ettornas första läxa skulle handla om teknik var kanske lite ovanligt, men kul! Eleverna redovisade fint och övriga elever övade på att vara en uppmärksam publik. De elever som missat att ta med sig en sak kan göra det på måndag.

Matten har handlat om att skriva siffror på rätt sätt (alltid uppifrån) och om att dela upp tal. Att dela upp tal, t ex att talet 5 kan delas upp i 5 och 0, 1 och 4, 3 och 2, lägger grunden för att kunna räkna addition och subtraktion.

På engelskan lärde vi oss en ny sång, ”The Muffin Man” och sedan målade eleverna muffins med sina favoritsmaker som vi benämnde på engelska, strawberries, blueberries, chocolate och annat smaskigt.

Några elever i ettan har tagit med sig omslagspapper och gjort fint i sin bänk med. Självklart får alla som vill ta med sig papper till bänken.

Förstisarna har haft brandövning två gånger. Vi övade att gå ut genom fönstret och barnen var jätteduktiga. Förutom hemligt uppdrag och teknik har vi haft matte. Vi kollade talen 1-10 och då spelade vi ett siffermemory. Vi har också övat på att skriva siffran 1.

Vi vill påminna om följande:

  • Barnen behöver ha en vattenflaska på skolan, extra kläder och gärna inneskor.
  • Kommer barnen mellan 7.30 och 8.00 ska väskan hängas på en krok utanför (gäller även föräldrar).
  • Loggboken som förstisarna skriver i bör vara tillbaka senast torsdag eftersom den skrivs i på fredagar.
  • Kalasinbjudningar lämnas inte i skolan. Detta får ordnas på annat sätt.
  • Följ gärna med ditt barn in när du hämtar. Det kan finnas info på barnets plats.
  • Föräldramöte är inbokat 10/9. Då kommer klasslistor att gå runt för att göra ev korrigeringar så att vi sedan kan skicka ut dem.
    Lite fina  bilder: v35 1v35 2v35 3v35 4v35 5v35 6v35 7v 35 8v35 9
    v 35 10v35 11

Trevlig helg!

Lisa, Linda, Nina

 

Hej!

Så har första skolveckan redan gått och vi börjar känna oss varma i kläderna. Vi startade förstås med vårt traditionella tårtkalas.

F-klass

Under veckan har vi börjat lära känna varandra . Vi har gjort samarbetsövningar och gjort fina namnlappar till barnens lådor. Tillsammans har vi kommit fram till våra klassrums/ trivselregler.

Vill påminna om vikten av att ha extrakläder, vattenflaska, regnkläder och stövlar på skolan. Varje dag har vi högläsning , då äter vi frukt som ni skickat med hemifrån.

Inneskor vore toppen om det finns , tänkte nästa vecka börja öva lite på att gå i brandtrappan för att barnen ska känna sig trygga om olyckan skulle vara framme. Det är bra att veta var vi samlas osv.

Sjukanmälan görs till skolan på tel: 08-50037174

Ettan

Vi har tillverkat fina namnskyltar och lärt oss en engelska ramsa, ”Teddybear”. Vi har också pratat om vilka regler vi ska ha i klassen för att alla ska trivas och lära sig så mycket som möjligt. Barnen vet så väl hur det ska vara.

Vi har läst ”Frökens nya klass” och påbörjat ännu en högläsningsbok. Ur våra högläsningsböcker plockar vi ord som vi pratar om och samlar till ”Ordförrådet”. Denna vecka har vi lagt rampfeber, fasansfulla, fjärilar i magen och komplimang till Ordförrådet. Alla elever har fått nya, fina matteböcker och vi har så smått börjat jobba i dem. Nu handlar det om taluppfattning, det vill säga att man ska förstå hur stora tal är, hur de kan delas upp och så vidare.

Tillsammans

Vi har börjat med det spännande ämnet teknik! Först har vi funderat över vad det är för ett ämne egentligen, tittat på bilder i våra teknikböcker och letat efter teknik. Den finns ju överallt, kunde vi konstatera!  Eleverna fick också i grupper sortera olika tekniska grejer. De flesta valde att sortera efter vilket material prylarna var gjorda av, men det fanns också andra sätt, som efter färg eller storlek. På utedagen fick fadderparen (i vissa fall en trio), en etta och en förstis, göra matteuppdrag tillsammans. Det kunde till exempel vara att hämta tre pinnar som är olika långa. Det gick strålande!

Vecka 35

Ettan

Eleverna har fått en teknikläxa som ska lämnas in på fredag. Vi kommer att fortsätta med teknik och med vänskapsvecka. Nytt blir att börja skriva på datorn. Klassen har sex datorer och en skrivare kopplad till dem. Eleverna kommer att få skriva i par och ha talsyntes på för att det ska höras vilka bokstäver man skriver.

På torsdag tar vi bussen till biblioteket i Västerhaninge och lånar böcker. Nytt blir också ”Grej of the Day”. Det är minilektioner som kan handla om en massa olika saker, såsom gorillor, Turning Torso, Pippi Långstrump eller flugsvamp. Några dagar innan får eleverna en ledtråd som ska sätta igång tankeverksamheten. För att man ska kunna diskutera ledtråden hemma skickar vi också ut den via mejl. (Om ni inte vill ha dessa mejl, låt oss veta det så plockar vi bort er från mejllistan.) Sedan visas en kort PowerPoint om ämnet och eleverna får skriva i sina fina ”Grej of the Day”-böcker plus klistra in en bild. Vi kommer också att ha en ”Grej of the Day”-vägg där vi sätter upp bilder bredvid en världskarta och drar en tråd till rätt ställe på kartan. Detta brukar engagera eleverna mycket!

Stående läxa är att berätta hemma om vad ”grejerna” handlat om. Ta vara på detta tillfälle att samtala med era barn!

Ledtråd till vår första ”grej” som är på fredag: En cool orange släkting.

Välkomna på utvecklingssamtal!

F-klass

Vi kommer att fortsätta med teknik och med vänskapsvecka. På torsdag tar vi bussen till biblioteket i Västerhaninge och lånar böcker. Nytt blir också ”Grej of the Day”. Det är minilektioner som kan handla om en massa olika saker, såsom gorillor, Turning Torso, Pippi Långstrump eller flugsvamp. Några dagar innan får eleverna en ledtråd som ska sätta igång tankeverksamheten. För att man ska kunna diskutera ledtråden hemma skickar vi också ut den via mejl. (Om ni inte vill ha dessa mejl, låt oss veta det, så plockar vi bort er från mejllistan.) Sedan visas en kort PowerPoint om ämnet och eleverna får skriva i sina fina ”Grej of the Day”-böcker plus klistra in en bild. Vi kommer också att ha en ”Grej of the Day”-vägg där vi sätter upp bilder bredvid en världskarta och drar en tråd till rätt ställe på kartan. Detta brukar engagera eleverna mycket!

Stående läxa är att berätta hemma om vad ”grejerna” handlat om. Ta vara på detta tillfälle att samtala med era barn!

Ledtråd till vår första ”grej” som är på fredag: En cool orange släkting.

Tors: Biblioteket i Västerhaninge, buss avgår 8.48 och avgår åter till skolan 10.24.

Fre: Teknikläxa (åk 1)

Trevlig helg! Lisa, Linda, Nina
//Lite bilder:
sp1 3pinnarsp12kottar
trnspstreck inneserie
galje mm

Hej!

Så har första skolveckan redan gått och vi börjar känna oss varma i kläderna. Vi startade förstås med vårt traditionella tårtkalas.

F-klass

Under veckan har vi börjat lära känna varandra . Vi har gjort samarbetsövningar och gjort fina namnlappar till barnens lådor. Tillsammans har vi kommit fram till våra klassrums/ trivselregler.

Vill påminna om vikten av att ha extrakläder, vattenflaska, regnkläder och stövlar på skolan. Varje dag har vi högläsning , då äter vi frukt som ni skickat med hemifrån.

Inneskor vore toppen om det finns , tänkte nästa vecka börja öva lite på att gå i brandtrappan för att barnen ska känna sig trygga om olyckan skulle vara framme. Det är bra att veta var vi samlas osv.

Sjukanmälan görs till skolan på tel: 08-50037174

Ettan

Vi har tillverkat fina namnskyltar och lärt oss en engelska ramsa, ”Teddybear”. Vi har också pratat om vilka regler vi ska ha i klassen för att alla ska trivas och lära sig så mycket som möjligt. Barnen vet så väl hur det ska vara.

Vi har läst ”Frökens nya klass” och påbörjat ännu en högläsningsbok. Ur våra högläsningsböcker plockar vi ord som vi pratar om och samlar till ”Ordförrådet”. Denna vecka har vi lagt rampfeber, fasansfulla, fjärilar i magen och komplimang till Ordförrådet. Alla elever har fått nya, fina matteböcker och vi har så smått börjat jobba i dem. Nu handlar det om taluppfattning, det vill säga att man ska förstå hur stora tal är, hur de kan delas upp och så vidare.

Tillsammans

Vi har börjat med det spännande ämnet teknik! Först har vi funderat över vad det är för ett ämne egentligen, tittat på bilder i våra teknikböcker och letat efter teknik. Den finns ju överallt, kunde vi konstatera!  Eleverna fick också i grupper sortera olika tekniska grejer. De flesta valde att sortera efter vilket material prylarna var gjorda av, men det fanns också andra sätt, som efter färg eller storlek. På utedagen fick fadderparen (i vissa fall en trio), en etta och en förstis, göra matteuppdrag tillsammans. Det kunde till exempel vara att hämta tre pinnar som är olika långa. Det gick strålande!

Vecka 35

Ettan

Eleverna har fått en teknikläxa som ska lämnas in på fredag. Vi kommer att fortsätta med teknik och med vänskapsvecka. Nytt blir att börja skriva på datorn. Klassen har sex datorer och en skrivare kopplad till dem. Eleverna kommer att få skriva i par och ha talsyntes på för att det ska höras vilka bokstäver man skriver.

På torsdag tar vi bussen till biblioteket i Västerhaninge och lånar böcker. Nytt blir också ”Grej of the Day”. Det är minilektioner som kan handla om en massa olika saker, såsom gorillor, Turning Torso, Pippi Långstrump eller flugsvamp. Några dagar innan får eleverna en ledtråd som ska sätta igång tankeverksamheten. För att man ska kunna diskutera ledtråden hemma skickar vi också ut den via mejl. (Om ni inte vill ha dessa mejl, låt oss veta det så plockar vi bort er från mejllistan.) Sedan visas en kort PowerPoint om ämnet och eleverna får skriva i sina fina ”Grej of the Day”-böcker plus klistra in en bild. Vi kommer också att ha en ”Grej of the Day”-vägg där vi sätter upp bilder bredvid en världskarta och drar en tråd till rätt ställe på kartan. Detta brukar engagera eleverna mycket!

Stående läxa är att berätta hemma om vad ”grejerna” handlat om. Ta vara på detta tillfälle att samtala med era barn!

Ledtråd till vår första ”grej” som är på fredag: En cool orange släkting.

Välkomna på utvecklingssamtal!

F-klass

Vi kommer att fortsätta med teknik och med vänskapsvecka. På torsdag tar vi bussen till biblioteket i Västerhaninge och lånar böcker. Nytt blir också ”Grej of the Day”. Det är minilektioner som kan handla om en massa olika saker, såsom gorillor, Turning Torso, Pippi Långstrump eller flugsvamp. Några dagar innan får eleverna en ledtråd som ska sätta igång tankeverksamheten. För att man ska kunna diskutera ledtråden hemma skickar vi också ut den via mejl. (Om ni inte vill ha dessa mejl, låt oss veta det, så plockar vi bort er från mejllistan.) Sedan visas en kort PowerPoint om ämnet och eleverna får skriva i sina fina ”Grej of the Day”-böcker plus klistra in en bild. Vi kommer också att ha en ”Grej of the Day”-vägg där vi sätter upp bilder bredvid en världskarta och drar en tråd till rätt ställe på kartan. Detta brukar engagera eleverna mycket!

Stående läxa är att berätta hemma om vad ”grejerna” handlat om. Ta vara på detta tillfälle att samtala med era barn!

Ledtråd till vår första ”grej” som är på fredag: En cool orange släkting.

Tors: Biblioteket i Västerhaninge, buss avgår 8.48 och avgår åter till skolan 10.24.

Fre: Teknikläxa (åk 1)

Trevlig helg! Lisa, Linda, Nina

 

 

Hej och välkomna till ett nytt och spännande läsår!

Här kommer lite info angående skolstarten den 20 augusti.

Vi börjar kl 9 med samling vid stora trappan. Vår nya rektor Per Junelind hälsar välkommen och presenterar personalen. Sedan går vi in till vårt klassrum och har upprop och lär känna varandra lite. Det blir traditionellt tårtkalas kl 10. Under tårtminglet är ni föräldrar också välkomna att delta. Dagen avslutas omkring kl 10.30. De elever som har fritis stannar kvar och äter lunch med sina lärare.

Jag kommer att vara lärare i ettan och samarbeta med Lisa och Linda som kommer att vara mestadels i förskoleklass. Specialpedagogen Kristina kommer också att finnas som resurs att tillgå.

Under vecka 34-35 kommer vi att ha vänskapsveckor. Dessa veckor kommer vi att lägga mycket fokus på att få en bra sammanhållning i klassen och på skolan. Vi kommer alltså inte att följa ordinarie schema.

Tider som gäller för åk 1 under terminen:

Mån, tis, ons kl 8.00 – 13.00

Tors kl 8.00 – 12.50

Fre kl 8.00 – 11.30

Jag ser verkligen fram emot att vara lärare till era ettor!

Nina Jonsson